13 Ocak 2012 Cuma

Çikolata Parçacıklı (damla sakızlı) Kurabiye


Yoğun istek üzerine, dün yapmış olduğum “Çikolata Parçacıklı (ve damla sakızlı) Kurabiye” tarifimi buradan paylaşmak istiyorum. Kurabiyelerim kazara damla sakızlı oldu çünkü normal vanilya yerine damla sakızlı vanilya kullanmış olduğumu, fırından gelen buram buram damla sakızı kokusu sayesinde fark ettim! Ama tadına bakan arkadaşlarımdan gelen yorumlara göre fena olmadı;) Böylece has halis Amerikalı olan “Chocolate Chip Cookie”ye damla sakızı aroması katarak kendi imzamı atmış oldum!! Hem de yine çok kolay..İşte tarifim:

Malzemeler:

Çeyrek paket margarin
1 yemek kaşığı tereyağı
Yarım su bardağı toz şeker
1 paket (damla sakızlı) vanilya
1 paket kabartma tozu
1 kase dolusu bitter damla çikolata (benim evde 1 kutu madlen çikolatam vardı, oturdum onları bir güzel minik minik kırıp bir kase çikolata parçacığı elde ettim)
1 yumurta
2 su bardağına yakın (1,5 su bardağından biraz az) un

Yapılışı:

Tereyağı ve margarini çok ısıtmamaya özen göstererek bir tavada ya da mikro dalga fırında eritin. İçine şekeri de ekleyip iyice mikserle orta düzeyde çırpın. Sonra yumurta ve vanilyayı ekleyin. Yine mikserle güzelce çırpın. Kabartma tozu ve unu yavaş yavaş karışımın içine ekleyin. Bu sefer bir çatalla kıvam pürüzsüzleşinceye kadar karıştırın. Şu ana kadar elde etmiş olduğunuz hamurun kek karışımından daha kıvamlı fakat çok kuru olmayacak şekilde bir hamura benzemesi gerekiyor. En sona en güzel kısmı kaldı! Çikolata parçacıklarını çok azıcık unlayarak kurabiye karışımına çatalla yavaşça karıştırarak ekleyin. Fırın tepsisine alüminyum folyo sererek hafifçe yağlayın. Kurabiye karışımından yemek kaşığı büyüklüğünde top top parçaları aralarında boşluk bırakarak tepsiye dizin (aralarda boşluk bırakmayınca arsız kurabiye parçaları kocaman yayılarak birbirine yapışıyor haberiniz olsun!). 190 derece önceden ısıtılmış fırında 12 dakika (kenarları ve üzeri hafifçe bronzlaşacak şekilde) pişirin. Hadi deneyin, yorumlarınızı bekliyorum. Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder